• Witaj Witaj!
  • Masz pytania? Masz pytania?
  • Skontaktuj się Skontaktuj się z nami w celu
    omówienia specyfikacji projektu
Blog
  • 29
    Dec

    Responsive Web Design cz.2.

    Napisano przez: admin December 29, 2016 12:24
    Responsive Web Design cz.2.

    W dzisiejszym wpisie będziemy kontynuować temat RWD jednakże już odpuścimy kwestie techniczne a przejdziemy do takich rzeczy jak wady i zalety tej techniki projektowania witryn internetowych. Jeżeli szukasz odpowiedzi na pytanie jaki ma wpływ RWD na SEO w tym również na Google Adwords to dobrze trafiłeś. Ruszamy!

    Jeszcze nie tak dawno zalecanym rozwiązaniem udostępniania serwisu internetowego na urządzeniach mobilnych było stworzenia odrębnej witryny dedykowanej dla tego typu urządzeń. Takie rozwiązania były umieszczane pod innym adresem URL – najczęściej m.twojastrona.pl.

    Obecnie rekomendowanym rozwiązaniem przez wiele osób, firm jak i przez samo Google jest Responsive Web Design. Oczywiście nie można zapominać, że obie techniki mają swoje wady i zalety o czym dalej w tym artykule.

    Zalety wersji mobilnej strony www:

    - dedykowany interfejs dla urządzeń mobilnych,
    - nie wymaga przebudowy dotychczasowej strony www,
    - możliwość wdrożenia tylko wybranych funkcji,
    - szybsze ładowanie strony na urządzeniach mobilnych,

    Wady wersji mobilnej strony www:

    - nie dostosowywanie się rozdzielczości ekranu do urządzenia mobilnego,
    - niepotrzebnie okrojona użyteczność na urządzeniach o dużej rozdzielczości,
    - koszty wdrożenia

    Zalety RWD

    - serwisy dostosowują się do każdego urządzenia,
    - brak podziału na dwie wersje: mobilną i zwykłą,
    - elastyczność i wygoda użytkownika przy korzystaniu,

    Wady RWD

    - wzrost przesyłania danych,
    - brak obsługi CSS3,
    - problemy z dobraniem odpowiednich rozdzielczości,
    - stosunkowo długi czas projektowania strony,

    Podsumowując wykorzystanie RWD jest coraz bardziej popularne i zdecydowanie przyjaźniejsze dla użytkowników ponieważ nie musimy korzystać z dwóch witryn internetowych a z jednej która sama dopasowuje nam się do naszego urządzenia. W obecnych czasach bardzo rzadko stosuje się oddzielną wersje mobilną.

    RWD a Google Adwords

    W ocenie Google a zatem i Google Adwords posiadanie witryny responsywnej jest lepiej punktowane niż zwykłej nie dostosowanej do urządzeń mobilnych. Setki testów jakie przeprowadziliśmy oraz konsultacje z Google potwierdziły, że wersja mobilna jest lepiej ocenia w systemie Adwords co powoduje uzyskiwanie lepszego wyniku jakości. Jak powszechnie wiadomo wynik jakości wpływa na koszt kliknięcia. Dlatego też posiadanie witryny w wersji mobilnej jest bardzo ważne na koszty kampanie i skuteczne konkurowanie z konkurencją.

    RWD a SEO

    Stosując technikę projektowania w RWD osiągamy następujące korzyści w SEO:
    - optymalizacja serwisu pod kątem wyszukiwarki jest wykonywana jednorazowo,
    - nie ma obaw o powielanie treści co jest często spotykane w przypadku stosowania wersji mobilnej,
    - Google bada zawartość treści bardziej efektywnie nie musi wysyłać robotów po kilku wersjach witryny,
    - marketing jednego adresu URL jest dużo prostsze niż dwóch,
    - RWD pozwala optymalizować witrynę za pomocą stylów CSS,

    Podsumowując stosowanie techniki projektowanie stron internetowych w standardzie RWD daje dużo więcej korzyści niż projektowanie dwóch wersji witryny. Uważamy, żeResponsywne Strony Internetowe to przyszłość i należy w tym kierunku podażąć. Za takim podejściem jest również Google, jak i specjaliści od pozycjonowania stron. Zatem nie pozostaje nam nic innego jak zachęcić czytelników do sprawdzenie tej techniki również u siebie na stronie firmowej, sklepie internetowym czy innym portalu, który prowadzicie.

    Serdecznie zachęcamy do kontaktu w sprawie Państwa strony poprzez formularz formularz kontaktowy, telefonicznie: +48 660 043 353 lub poprzez adres e-mail: biuro@wiseweb.pl.