• Witaj Witaj!
  • Masz pytania? Masz pytania?
  • Skontaktuj się Skontaktuj się z nami w celu
    omówienia specyfikacji projektu
Blog
  • 29
    Dec

    Rodzaje systemów CRM

    Napisano przez: admin December 29, 2016 12:28
    Rodzaje systemów CRM

    Zadaniem systemów CRM jest ułatwienie nam codziennej pracy. Ich zadaniem jest sprawne zarządzanie bazami danych w celu efektywnego przetwarzania i wykorzystywania informacji w nich zawartych. Dość często mówi się o systemach CRM jednakże nie tak często wiemy jak one się dzielą i jakie zadania spełniają ich poszczególne rodzaje. W dzisiejszym blogu poruszymy ten temat dlatego zapraszamy do lektury!

    W szeroko pojętym zagadnieniu systemów CRM wyróżniamy ich 3 rodzaje: operacyjny, analityczny oraz kontaktowy.

    Systemy CRM w wersji operacyjnej w swojej funkcjonalności są bardzo podobne do ERP. Wśród typowych funkcji jakie oferują znajdziemy obsługę klienta, zarządzanie zamówieniami, fakturowanie oraz automatyzację jak i sprawne zarządzanie marketingiem. Nie zapominajmy o ich szerokich możliwościach integracji między sobą jak i z funkcjami finansowymi oraz dotyczącymi zasobów ludzkich systemu ERP. Jeżeli już wiemy jakie zadanie spełniają systemy typu operacyjnego nie stanowi to problemu aby przedstawić gdzie są one wykorzystywane. Najczęściej stosowane są w takich działach jak: sprzedaż, serwis, marketing oraz call center.

    Kolejnym rodzajem systemów CRM jest model analityczny. To on przechowuje, przechwytuje, przetwarza i interpretuje dane o klientach, tworząc z nich raporty. Dane z których korzysta system są pozyskiwane z różnych źródeł czyli tak zwanych hurtowni danych. Następnym procesem jest ich przetwarzanie przez różnego rodzaju analizy statystyczne, których wyniki pomagają zrozumieć potrzeby i zachowania klientów. Podstawową wartością jest tej aplikacji jest zdolność personalizacji analiz pod kątem korzystającego z niej użytkownika. Analityczne systemy CRM to przede wszystkim identyfikacja, równoważenie potrzeb i możliwości, oszacowanie ryzyka oraz koszty związane z istniejącymi i potencjalnymi klientami w celu osiągnięcia maksymalnych korzyści. Do podstawowych działań możemy zaliczyć segmentacje klientów, kierowanie kampaniami, opieka nad klientami jak i analiza sprzedaży.

    Ostatnim z przedstawianych we wpisie systemów jest tak zwany kontaktowy lub inaczej kooperacyjny czy też interakcyjny. Jest on centrum komunikacyjnym łączącym w sobie kontakty z klientami, dostawcami oraz partnerami biznesowymi. Do środków stosowanych w komunikacji zaliczamy telefon, SMS, WEB e-mail, faks, aplikacje głowowe a nawet pocztę tradycyjną. Jego zastosowanie to głównie takie działy jak: serwis (w tym pomoc techniczna), sprzedaży oraz marketing.

    Zestawienie w całość wszystkich trzech powyższych rodzajów systemów CRM daje nam jeden zintegrowany system o ogromnych możliwościach. Łączy on w sobie wszystkie funkcjonalności przez co zapewnia kompleksową realizację potrzeb firmy. Taka realizacja potrzeb jest bardzo efektywna w zakresie kreowania pozytywnych kontaktów z klientami. Należy pamiętać, że każdy system CRM powinien być szyty na miarę potrzeb danej firmy i być dopasowany do branży w jakiej dana firma funkcjonuje.

    Serdecznie zachęcamy do kontaktu w sprawie Państwa strony poprzez formularz formularz kontaktowy, telefonicznie: +48 660 043 353 lub poprzez adres e-mail: biuro@wiseweb.pl.