• Witaj Witaj!
  • Masz pytania? Masz pytania?
  • Skontaktuj się Skontaktuj się z nami w celu
    omówienia specyfikacji projektu
Blog
  • 29
    Dec

    Tworzenie sklepów internetowych

    Napisano przez: admin December 29, 2016 12:21
    Tworzenie sklepów internetowych

    Na początku tworzenia nowego projektu pojawia się wiele pytań związanych z tym jak danych sklep internetowy ma wyglądać, jakie ma posiadać funkcje, czym będzie się wyróżniać oraz wiele innych. Aby proces tworzenia sklepu przebiegał gładko i bez większych problemów warto jest przygotować na początku jego tworzenia solidną specyfikację w której będą omówione szczegóły projektu.

    Nazwa sklepu oraz nazwa domeny

    To pierwsza podstawowa rzecz nad jaką warto się dłużej zastanowić. O ile funkcje czy kolorystykę sklepu w przyszłości będzie można edytować w zasadzie bez końca o tyle wizerunku marki nie zmienimy tak łatwo i przyjemnie. W związku z tym warto poświęcić więcej czasu na dobranie odpowiedniej domeny, nazwy oraz sloganu reklamowego naszego sklepu. Wiele osób w tym miejscu zadaje pytanie: Po co od razu nam domena skoro jeszcze nie mamy sklepu? Odpowiedź jest prosta musimy ją zarezerwować aby nikt innym nas nie uprzedził i jej nie wykupił. Jaka powinna być nazwa sklepu i domeny? W naszej ocenie prosta i łatwa do zapamiętania.

    Charakterystyka branży w której działamy, jej wady oraz zalety. Mocne strony którymi chcemy się wyróżnić na tle konkurencji.

    Kolejnym etapem jaki staje nam na drodze do sukcesu jest sprawdzenie branży w której będziemy działać. Otóż musimy zbadać konkurencję, sprawdzić jej mocne i słabe strony oraz zobaczyć jakimi prawami rządzi się rynek wśród naszych rywali. Po przeprowadzeniu analizy możemy wprowadzić wiele cennych elementów do naszego projektu oraz co ważniejsze uniknąć słabych stron jakie posiadają nasi konkurenci.

    Grupa docelowa (Kim są docelowi odbiory sklepu – przyszli/obecni Klienci)

    To jeden z najważniejszych elementów strategi biznesowej sklepu internetowego. To właśnie analiza kim będą nasi przyszli klienci odwiedzający nas w Internecie daje możliwość zaprojektowania rozwiązań spełniających ich potrzeby.

    Jakie kategorie główne oraz podkategorie powinien zawierać sklep

    Jeżeli mamy już towar, którym będziemy handlować w naszym sklepie internetowym warto go pogrupować w odpowiednie kategorie. Na tym etapie podejmujemy decyzję jak zaprojektować menu aby robienie zakupów w naszym sklepie było łatwe i przyjemne. Nawigacja bo tak popularnie nazywamy strukturę kategorii w sklepie internetowym ma być przede wszystkim przyjazne dla użytkownika. Oznacza to aby szukany towar można było znaleźć w jak najkrótszym czasie i możliwie szybko dokonać zakupu.

    Oprawa graficzna (jak ma wyglądać logo oraz kolorystyka serwisu)

    Grafika to bardzo istotny element ponieważ jest on kojarzony z daną marką. Dobór odpowiednich kolorów sprawia, że użytkownicy chętniej przebywają na stronie. A cały proces przeglądania asortymentu jest przyjemny.

    Funkcjonalność sklepu internetowego

    O funkcjach w sklepie internetowym można by pisać książkę. My w tym zagadnieniu poruszymy temat aby zobrazować jak ważny jest to element w całym sklepie internetowym.
    Do funkcjonalności należą wszystkiego rodzaju moduły i funkcje jakie ma spełniać nasz sklep. Oznacza to, że na etapie projektowania mamy sprecyzować jakie zadanie ma spełniać dana funkcja. Im więcej szczegółów podamy na tym etapie tym łatwiej będzie ją wdrożyć przez zespół projektowy. Dokładny projekt pozwala również uniknąć nieporozumień, które zarządzają się przy zbyt ogólnych, niesprecyzowanych opisach. Warto pamiętać również o prostocie, która jest ważna w przypadku rozbudowanych funkcji. Narzędzie, które tworzymy ma być dla użytkowników i to oni muszą w sposób intuicyjny z niego korzystać.

    Dedykowane Sklepy Internetowe

    Tak naprawdę jeżeli potrzebują Państwo przetestować swój biznes, należy wybrać gotowy sklep internetowy posiadający podstawowe funkcjonalności. Przykładem może być system Magento lub Presta.
    Jeżeli myślicie Państwo o profesjonalnym sklepie, wtedy najlepszą opcją są Dedykowane Sklepy Internetowe.

    Serdecznie zachęcamy do kontaktu w sprawie Państwa strony poprzez formularz formularz kontaktowy, telefonicznie: +48 660 043 353 lub poprzez adres e-mail: biuro@wiseweb.pl.